Jom la Follow Saye:)

Searching for female photographer?

Monday, July 4, 2011

Tak Tahu > Tak Suka > Serba Salah

3 kes pada seorang. Aishh.. camne aku nak buat ni?

Kes 1: Tak Tahu

Dulu aku suka dia. Tapi sekarang semua berubah. Mungkin benar dulu aku just crush pada dia aje. Sekarang aku tak suka bila dia telefon aku tak tentu masa. Sekarang aku tak berminat nak cal mahupun terima cal dia. kenapa? Aku betul-betul tak tahu...

Kes 2: Tak Suka

Dulu aku selalu menceritakan hari-hari aku. Dia pun ada selalu utk dengar semunya. Iye, aku kata aku suka dia dan semakin rapat. Aku tahu dia taknak komitment dan aku pulak taknak ia berlarutan. Sebab aku takut penyudah sama seperti yang lain. sebab tahu aku kena jaga relationship "professional" dengan dia dalam jangkamasa yang lama. Sebab juga aku takkan pernah ade relationship yang baik lepas jadi "ex". sbb nak avoid ni, i ask him to stop being too nice to me.

"Kau tahu tak perempuan ni kalau kau baik sangat dengan dia, dia leh mudah suka kat laki tu? So jangan baik sangat dengan'kawan perempuan' ko tuh!"

tapi lepas itu makin lama makin aku tak suka dia..hahahaha..... menjengkelkan rasanya.. mungkin betol dulu crush je kot. skrg dah tak suka! hahaha! rimas kot.

iye2.. aku tahu ko nak jadi kawan aku. Boleh nak berkawan. tapi kalau ko nak aku treat ko macam bestfriend, tak dapat la! actually bukan mudah perempuan nak ade bestfriend dari kalangan lelaki. tapi tak mustahil. Sebab aku ada bestfriend laki gak, tapi cuma seorang. itupun lepas 4 tahun kenal. dia tak treat aku sangat baik, just biasa-biasa je. tapi kita tahu dia seorang kawan yang baik bila dia cuba bantu ko waktu ko susah. Waktu ko takde duit, if ko cerita kat dia, dia cuba bantu seberapa boleh waktu ko memerlukan. Waktu ko sedih dan down dia cuba bagi kata-kata semangat. bila aku sakit demam, minta tolong dia hantar ke klinik, dia memekak bising tapi dah terpacak je kat depan rumah. bila aku banyak tanya sangat siaplah kena marah ngn dia. that's who i called bestfriend.

Bukan ko cal aku tiap-tiap hari je!then kita cerita psl kehidupan kita, kerja, dan interest kita. then nak claim ape ko buat tuh sebab ko nak jadi best friend aku. itu bukan the way of being bestfriend okey!

macam aku merepek dalam "Besties by trust~". Bukan senang-senang tetibe aku kenal ko, pastuh terus nak jadi bestfriend aku. Terus ko expect untuk aku ceritakan hidup aku kat ko, masalah aku kat ko, rahsia aku kat ko? salah ar! dulu lain la sbb aku suka ko.. sekarang tak suka... camne? haha.. macam aku cakap ------>>

i bet to find bestfriend took longer time rather than you find yourself fall in love!
so stop trying so hard dude!

Kes 3: Serba Salah

aduh lah saudara. aku ni jenis tak pandai nak berpura. menipu pun salu kantoi n teragak-agak. So aku tak reti nak pretend yang aku selesa dengan ko sekarang. So aku memang tak berminat nak angkat cal bile ko telefon. lagi pun selalu tak kena masa. dah lewat malam baru kau cal. pukul 9pm la, 10pm la, 11pm la, yang paling xbole blah 1 am! kadang-kadang on weekend serius ko tak professional!

even kalau ko cal siang pun aku tak berminat nak layan kerenah ko. aku biarkan aje die ringing sampai ade missed call. dan aku pun takkan reply ur cal. bukan bertindak kejam. tapi aku tak reti nak berlakon. serius! if aku tak suka orang aku akan show that i dun like u. aku ni bukan mudah tak suka orang tapi tak tau lah dengan ko ni apehal, aku pun serba salah, tapi serius aku tak pandai nak berlakon buat-buat suka.

"nanti aku datang kl, kita jumpa k"

waduhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.......... taknakkkkkkk! Boleh dikira dengan jari berapa orang laki yang pernah keluar berdua dengan aku. Most of them ofcos la bf/scandal kan yang sekarang semua dah ex, and sorg bestfriend laki aku tadi. huh! nak keluar ngn ko? urusan ape? aku rase semua urusan "profesional" kita dah settle kot. aduiiiiii. serba salah. alasan ape yg aku nak kasi ni? stakat nak lepak xpayah la...rimasssssss!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

If u like it please share with ur friend! xoxo