Jom la Follow Saye:)

Searching for female photographer?

Tuesday, June 28, 2011

Kenapa Dengan Engkau Manusia?

dah lame aku kenal manusia ini.
fikiran selalu sahaja negatif.
sangat tak faham dengan dia.
ape kau nak ni?

dah lame aku kenal manusia ini.
"there's she go! bakal terpedaya lagi."
"tah-tah dia suami orang kot"
"Kau ni cari la lelaki yang handsome skit"
"alah kau ni. lupekanlah orang gila tuh"

dah lama aku kenali manusia ini
bersyukurlah kepada tuhan
menemukan engkau dengan suamimu
hanya dengan sekali perkenalan
sedangkan aku perlu mencuba, gagal dan mencuba semula
jika kau banyak bunyi cakap
lelaki itu tak elok lah
lelaki ini tak handsome lah
lelaki itu tak boleh dipercayai lah
lelaki begitu mak kau tak suka lah
kau ingat laki kau semua ada?
ingat mak kau suka sangat kat laki kau tuh?
tolonglah!!!!!!!!

dah lame aku kenal manusia ini.
kau plak macam mane yer?
Handsome sangat ke suami kau?
Segak sangat suami kau?
perfect sangat ke dia?
bagus sangat ke kerja dia?
berpangkat? bergaji besar?
hey! dia orang biase jela..
tiada apa-apa yang istimewa pun
nak kawin dulu pun kau terdilemma
antara dua
sekarang kau nak cakap lebih pulak?
shut up la!

dah lame aku kenal manusia ini.
cakap pandai tapi buat haram jadah.
komen pedas sedap
tanpa fikir perasaan orang lain
tanpa tengok kiri kanan
tanpa lihat siang malam
ikot sedap mulut dia aje
agak rase nak cakap ape cakap aje
bile org komen dia nak marah-marah pulak.
ade rase nak makan penyepak aku?

dah lame aku kenal manusia ini.
suka memperbesar-besarkan diri.
berlagak tak tentu tempat
padahal itu harta orang lain
sibuk kau nak heboh-heboh kat orang lain
nnt tuhan tarik nikmat br kau rasa!

dah lame aku kenal manusia ini.
sudah lah!
cukuplah dengan sifat kedengkian kau
letih aku nak dengar
selalu tak berpuas hati tentang orang lain
kau ingat org puas hati ngan engkau ker?

dah lame aku kenal manusia ini.
cukup la sekadar kau bersyukur dengan rezeki sendiri
masakan tak pernah senang hidup kau
dengan mak bapak sendiri pun kau kedekut
tak pernah merasa bersyukur
mane Allah nak permudahkan hidup dan memurahkan rezeki kau?
bila kau sering merungut takada duit
padahal aku tgk kau belanja gile kasar
asik-asik cakap takde duit
boring ar kau ni!

dah lame aku kenal manusia ini.
bila orang memulaukan dia.
dia mula bertanya apa salah dia.
Hahahahahaha!
dah kau suka nak membangga diri, sombong, berlagak, pandang rendah org lain!
semua lah! mane org nak berkawan dengan kau.
kau tak sedar ye?

dah lama aku kenal manusia ini.
Kau juga manusia biasa
aku juga begitu
jadi jangan sekali kau fikir kau perfect
dan orang lain salah
kau juga sama seperti aku
kita membuat kesilapan
tapi dari kesilapan itu
baru hidup memberi erti
muhasabah diri
bukan menunding jari
kita tak dapat mengubah orang lain
tapi kita perlu ubah diri sendiri
perlu bijak membawa diri
kita perlu belajar sesuatu daripada kesilapan
baru hidup menjadi bermakna
bukan berasa serik atau apa!

sungguh MARAH!!!!!!!
Speak less but think more!!! will you???!!
and stop your negative thought!
i've i heard enaoughhhhh!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

If u like it please share with ur friend! xoxo