Jom la Follow Saye:)

Searching for female photographer?

Tuesday, June 7, 2011

Berlalu biarkan berlalu~


"Don't expect just in a blink of an eyes, ur life becomes whiter, since it has long ago been in the dark!"

Okey! Now it's time to back on track into reality. It seems like I’ve taken the longest nap ever. haha..Well, it’s a sweet dream, perhaps! mcm taknak bangun dari mimpi pun ade jugak =P

Work! Work! Work!

My work is my only sweetheart.. Dia je yang boleh melekakan I tentang kesedihan dan kedukaan.. tapi kadang-kadang mcm tak percaya (kerja) pun iye jugak.. hehe..

KENAPA?

Hurmm…aku selalu jadi kaku bila orang Tanya…sengih mcm kerang busuk jela aku pandai..haha..

“nisa, ko buat ape skrg? keja ke blaja?” AKu: Kerja la…
“owhh..Kerja ape?” Aku: Ermmmmmmmmm….kerja biase-biase aje…

Erkkkkkkkkkkk! Hahahaha... Kalau tak pun..

Aku: ermm? Aku kerja ape ar wehhh? (sambil melaung kat org lain!)

Segan bile nak bagitau org aku kerja ape…kenapakah?


Mungkin sebab lidah kelu aje bila nak sebut perkataan itu..
Mungkin sebab muke or perangai aku tak mencerminkan kerja aku..
Mungkin kesengalan melampau rase cam tak layak jer nak ckp jawatan itu..

Kini aku dapat menyara diri dengan usaha gigih aku dahulu. Juga atas doa seorang ibu serta melihat kesusahan dia. Semangat menjadi sungguh kuat sehingga tiada perkataan “gagal” mencapai cita-cita dalam kamus hidup. Apa-apa pun itu memang cita-cita sejak kecil.. Allahdulillah syukur atas nikmat kurnia Allah SWT atas segala rezekinya.

"Aku tidak dilahirkan sebagai genius tp aku percaya dengan doa seorang ibu yg menjadikan aku siapa aku sekarang. Susah payah Mama buat aku tak pernah rasa lelah. Semangat berkobar-kobar untuk terus dan terus mencapai kejayaan..Terima kasih Mama! I love u! "

Tentang soal cinta dan kasih-sayang nih, aku tolak tepi jap.. relexed kejap.. Lelah sangat rasanya.. Insyallah adalah tu nanti... kalau xde jodoh pun nak buat macam mana kan? takkan nak paksa org kawin ngn aku???hak3! gilo~

"life is a kind of chess. I might thod I win at the first place. I never noe dat wit one bad move I will be checkmate and defeated by with bad injuries. Well, I played mine; wit rules, sincere n endeavor. its not my luck, perhaps!"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

If u like it please share with ur friend! xoxo