Jom la Follow Saye:)

Searching for female photographer?

Friday, August 26, 2011

Kisah Rantai

Kisah malam semalam di Uptown Danau Kota. Aku dengan sahabat pegi la cuci-cuci mata dekat sane. Sampai dekat satu kemah ni, seorang kakak sedang menjual aksesori yang cantik tp die jual murah giler 3 item cuma RM10. Aku pun apa lagi…borong la kasi habis..ekekekek..

Sebelum nak melangkah masuk ke tmpt berniaga tu, adalah dua org pakcik ni berdiri menghadap tengah-tengah pintu masuk. Bagaimanapun kehadiran diorg berdua kat situ tak mengganggu customer lain utk membeli belah sebab mereka berdiri tidaklah dekat sangat. Dalam fikiran aku ketika itu mungkin pakcik-pakcik ni tunggu bini diorg borong kat kedai akak ni jugak kot….

Apabila melalui mereka berdua ni, aku terdengar perbualan mereka.

Pakcik A: Iskk..tah sapa lah nak pakai rantai panjang-panjang macam ini.

Pakcik B: Itulah..zaman kita dulu mana ada macam ni

Pakcik A: Iyalah..memeng tak ada yang nak pakai pun.. Orang asli aje yang pakai rantai macam ni.

Rupanya diorg ni tengah menatap rantai2 yang labuh tergantung dekat atas entrance tu. Mungkin dah takde keja ye pakcik-pakcik sekalian. Sampai rantai pun nak komen.
Orang kata cakap siang pandang2, cakap malam dengar2. Ikot suka dia ja nak ck papa naaa..Aku pun apa lagi! Pandang semacam la kat pakcik-pakcik ni. Ikut sedap dan dia ja nak ckp ape (ofcos la aku touching! Aku pakai kot mase tu rantai jenis mcm tu..grrrrr..hot btol!ekekeke). Dah tambah nasi, pastu di tambah lauk pulak pakcik2 ni. Tapi yang lain aku malas nak dengar lagi. Kang buat sakit hati, jiwa dan raga aja..ekeke..so baik aku bershopping sakan naaa…

Isteri kepada pakcik tadi pun dah bayar, barang-barang yang dia beli. Kemudian bila dia nak melangkah keluar dari kemah tersebut, isteri pakcik baru perasan rantai panjang tergantung di atas tu.

Isteri Pakcik A: Eh kak, berapa harga rantai ni kak?

Kak peniaga: RM 10 je dik.

Isteri Pakcik A: ehh..murah la bang..Kak, saya nak satu lah kak.

Aku (senyum sinis) ekekekekekekekekekekekekekeke! (dalam hati berkata) isteri pakcik org asli kaaaaa????ekekekeke…

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

If u like it please share with ur friend! xoxo