Jom la Follow Saye:)

Searching for female photographer?

Tuesday, August 2, 2011

1Ramadhan

Syukur Alhamdulillah selesai melengkapkan hari pertama. Satu hari yang amat memenatkan fizikal dan minda.

Macam yang aku ckp dalam entry Ramadhan1432H di awal pagi aku dapat bersahur bersama-sama keluarga. Kemudian terus bersiap-siap pulang ke Petaling Jaya. Aku tiba awal di ofis semalam, perkara yang agak rare aku buat. seawal 8.50am aku dah terpacak di hadapan ofis. hehe...

Ketika berada di ofis, masa berlalu begitu pantas. well bukan apa, projek tengah dalam keadaan agak genting skrg. dah nak hampir due date. So, macam-macam benda lah yang bos ni suruh buat, bos yang itu suruh tuka. Aku ni yang terkontang-kanting. Mana taknya, diorg ni asik bercanggah pedapat aje..hehe..dugaan jugak semalam, bila bos yang baru balik OS tetiba nak handle projek ni. macam-macam dah aku buat yang dia tak tahu. So penat gak nak explain ngan dia ni. Nasib baik bos lagi satu aku tuh ade kat ofis. Bos yang balik OS ni plak nak cakap macam nak marah-marah pulak. aiiishhh...nak rase kena marah plak ke ngan orang bawahan macam aku ni? kang tak pasal aje..iyela, aku buat kerja ikut arahan, so jgn nak bising-bising kat aku, bising kat yang bagi arahan. Tapi disebabkan hari ini hari puasa, so sabar aje ye Nisa..hee:)

Seawal pukul 6.10pm aku dah beredar dari ofis, bercita-cita nak pergi ke bazar ramadhan kat TTDI. Bila cari bazar, mindset dah fikir tempat tu mesti sesak dan susah nak cari parking. Ramai orang kata bazar tu besar. Tapi bila pegi sana, tak la besar mana pun, aku rasa besar lagi bazar ramadhan kat Tmn Paroi Jaya, Seremban. orang yang datang pun tak la berapa ramai, mungkin jugak sebab first day puasa kot, ramai yang berbuka di luar. Makanan wajib yang mesti aku jamah pada bulan puasa adalah "MURTABAK" & air tebu. favorite! tapi melihatkan orang beratur panjang untuk membeli murtabak jadi aku batalkan niat untuk berbuka dengan murtabak pada hari pertama. Lagipun jam dah 6.55pm. So aku just beli nasi briani ayam sebagai pembuka nnt.

Dalam perjalanan pulang ke rumah, aku terima panggilan telefon yang membuatkan emosi aku tak berapa tenteram. maaf aku tak dapat cerita disini. Tapi serius lepas aku terima call aku jadi sangat down, marah dan sedih. tak apalah anggap ni dugaan Allah kepada hambanya.

Aku sampai dirumah elok-elok je azan maghrib berkumandang. Segera panjat tingkat 4, masuk ke rumah, segera mencapai sebuah bekas plastik berisi buah kurma. Aku makan tiga, bancuh air ribena dan teguk semua. Lepas tu mandi-mandi dan makan yang dibeli tadi. Di sebabkan hati yang kurang tenteram, jadi aku bersiap menziarahi masjid untuk melakukan solat sunat tarawikh secara berjemaah.

Alhamdulillah...semoga hari ini lebih baik daripada hari semalam....amin ya rabbalalamin...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

If u like it please share with ur friend! xoxo