Jom la Follow Saye:)

Searching for female photographer?

Wednesday, December 21, 2011

Best Online Photo Editor

Heyyaaa Blogger!
Assalamualaukum buat semua yang beragama Islam..

Well this time aku nak cerita skit pasal something more technical. but don't be too worry..aku bukan nak cerita pasal engineering. ahaks!


Just pasal photo editing. Aku tak tahulah either korang aware pasal ni or tak.. Iyelah kita sebagai blogger atau pembaca blog akan mula minat sesuatu blog ni if diorg post gambar-gambar yang menarik. Anyway ofcos la dengan guna kamera yang berpixel tinggi dan diberi sedikit sentuhan editing macam Adobe Photoshop, Adobe Illustrator and even yang paling senang Paint! Tapi editor mcm paint ni cuma boleh edit gambar macam lukis atau erase. Entry kali ni aku nak crita pasal editor yang lebih banyak fungsinya yang boleh dikata secanggih Photoshop.

Tapi something yang susah untuk seseorang bila pertama kali pakai Photoshop ni, mcm aku dulu jugak. Dok la tenung skrin laptop n fikir gane nak godek Photoshop. Lagi satu photoshop ni kita kena ada installer dan install dalam drive yang boleh buat makan GB hd jer kan..

So the untuk elak semua tu banyak online picture editor yang ada di laman sesawang sekarang ni. Tak payah install, cuma search kat search engine korang, upload gambar, edit, save dan tadaaaaaaa! cantik!

Kat bawah ni ada 10 listed online picture editor yang menarik! however aku biasa pakai yang no 4 tu sahaja, yang lain belum penah try, insyallah nanti akan dicuba! so ave fun guys!

1. Adobe Photoshop Express

2. Aviary

3. Pixlr

4. Picnik

5. Photovisi

6. PicArtia

7. FooFlexer

8. Makeovr

9. Splashup

10. BeFunky

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

If u like it please share with ur friend! xoxo