Jom la Follow Saye:)

Searching for female photographer?

Tuesday, October 19, 2010

First Love: Biarkanlah~

"The first drop of dew on an untouched leaf, of the feeling makes it special and unforgettable."

First love is something so special to all of us, both emotionally and physically that it touches our lives and enriches them forever. Hurmm.. So that's y lah cinta pertama sukar untuk dilupakan. One could fall in love many times during the course of a lifetime, but the first rush of love always holds a special place in our heart.

I thought I boleh lupakan die totally but I’m wrong. Tiba-tiba rase sebak rasanya melihat diorang. Dia yang dulu milikku namun kini dimilikki orang lain, kata-kata manis nya yg dulu milik aku telah diberikan kepadanya. Tak ada apa lagi yang tinggal untukku, hatinya pun telah diberikan jua..

"Akhirnya mereka bersama..Biarkan lah~"

Mungkin sebab pernah bercinta lama dengan dia. Lima tahun merupakan tempoh kami menjalin cinta. Dah la 1st love. Mungkin sebab tuh masih terkenang..

"The memories of long love gather like drifting snow, poignant as the mandarin ducks who float side by side in sleep."

Namun semuanya telah berlalu pergi. Kita tak dapat nak paksa org untuk always syg kita. Aku takada kuasa magic utntuk buat dia menyintai aku sepenuhnya dan selamanya..

Macam-macam komen yg aku terima..

"Huhu...ko ni...tak payah amek tau de. orang gila tuh.."

Walau apa pun dia tetap pernah jadi sebahagian daripada aku. Kami pernah bercinta, berkongsi hati, harapan dan kasih sayang. Dia pernah menjaga aku dengan baik suatu ketika dahulu ketika cintanya masih milik aku. Tidak adil bagi orang lain untuk berkata begitu.

"No love, no friendship, can cross the path of our destiny without leaving some mark on it forever."

Ada juga kadangkala aku teringatkan bibit-bibit cinta bersama dia. Sangat indah sekali. Namun, keindahan itu sementara dan aku selalu percaya bahawa dia bukan yang tercipta untukku. Kenangan itu akan sentiasa bersama aku. walaupun dia tidak lagi bersamaku, walaupun cintanya tiada lagi untukku.

Waktu aku tahu cintanya bukan lagi untuk aku, memang sakit kerana takda siapa yang tidak mahu kekalkan relationship. Tapi itulah nak buat camna kita sering mahu mencari yang lebih baik, tak pernah rasa cukup dengan apa yang telah dimiliki.. itu lumrah dunia..

Teruk jgk aku dlu tp kwn2 byk tlg.. setiap kali kecewa, kawan-kawan suka bawa aku jalan-jalan. Pernah sekali waktu kecewa, kawan bawa aku jalan pegi Jusco di Melaka. Waktu tengah makan aku menagis teresak-esak...hahaha..

Sepanjang percintaan kami selama 5 tahun, dia sering berikan hatinya juga kepada wanita lain. Aku sering mengalah dengannya. Aku tak pernah menghalang kalau dia nak tinggalkan aku untuk bersama wanita yang lain dan kemudian kembali kepada aku. Sebab bagi aku cinta tidak boleh dipaksa, jika dia adalah untukku, dia akan kembali kepada aku. Namun sering juga aku pikirkan..

"Macam mana kalau sudah kawin? Bagaimana kalau dia
jatuh cinta lagi dengan wanita lain?
Apa akan terjadi pada aku nanti?
Mcm mana kalau bile dh ada anak pula nanti?"

Lps telah bertekad untuk meninggalkan dia, aku selalu berdoa lps solat supaya hilangkan rs syg dekat dia. Alhamdulliah.. doa aku termakbul. Namun, bbrp bulan lepas tuh dia cari aku semula tp aku tak dapat nak terima dia lg sbb dh takde cinta utk dia lg. T_T

Selepas itu, telah berkali-kali dia mengajak aku untuk bertemu. Tetapi setiap kali itulah aku menolak. Aku takut jikalau aku bertemu dengannya, aku akan jatuh hati semula dengannya, macam dahulunya. Sehinga suatu hari atas nasihat seorang teman, aku tekad untuk berjumpa jua dengannya untuk face to face ceritakan yang sebenarnya dan selesaikan semuanya.

Aku masih ingat lagi suasana malam itu. Dia bawa aku pergi ke Mydin, Melaka. Kemudian, kami ke Subaidah, sebuah restoran mamak yang terkenal di Melaka. Satu soalan yang ditujukan kepada aku..

"U sayang i x?"

Aku cuma tundukkan muka sahaja sambil makan dan berkata

"Tak.."

"kalau betol, kenapa u tunduk? pandang muka i n cakap"

Air mata dah mula menitis...dengan sgt deras sebab itu aku masih tak memandang ke arah dia...ramai orang tengok i menagis sambil menyuap makanan

"Tak..dah tak ada rasa itu lagi..dah hilang..dah takda cinta untuk u lagi.."

"Tengok i..Mana u tahu? u tipu kan?"

Sambil air mata deras menjurai, aku tenung tepat ke matanya..

"Tak! memang dah tak ada..dulu i selalu teringat kan u..mcm bila i bau perfume lelaki lain, i selalu teringat u..tp skrg dh xde lagi..bila i nampak perangai lelaki lain macam perangai u, i selalu senyum sendiri teringat kat u...n mcm2 lagi..tp semua tuh dah tak ada..maafkan i.. tak sangka ini pengakhiran bagi hubungan kita..i tak mahu semua ini jadi mcm ni..u yang buatkn i buat keputusan mcm ni..sekarang dah terlambat..maafkan i.."

Itu adalah kali terakhir kami bertemu. Kadangkala ada juga dia menghubungi aku. Tapi tah lar, bile terima cal dia, aku rasa mcm tak nak angkat jer. Bila angkat pun i tak rase mcm nak ckp dengan dia. Rase macam meluat pun ade. Kalau dulu, mmg aku tunggu-tunggu dia telefon. Mungkin benar sayang atau cinta untuknya telah tiada lagi. Cuma yang tinggal hanya kenangan indah.

"i dun miss him. I just miss who i thought his was."

Sekarang dah hampir 2 tahun kami dah tak bertemu n i believe we have moved on ^_^ The heart is the place where we live our passions. It is frail and easily broken, but wonderfully resilient. There is no point in trying to deceive the heart. It depends upon our honesty for its survival.

We are not living if we are not moving foward. You can remeber everything so clear as it seemed but that was the past. If you stay stuck in the past, you can't move on into the present because you r too insecure or sad and you won't be able to have a future, in which case your life is just in pause. We r all growing older, and our life passes us by. So please guys! Enjoy your life cause life is short!

"Bila cinta kini tak lagi bermakna yang ku rasakan kini hanya lah nestapa ditinggalkan cinta masa lalu. Dulu kau tawarkan manisnya janjimu dan ku sambut itu dengan segenap hati ku hingga kau pergi tinggalkan ku. Hilangnya cintamu menusuk hatiku hingga ku memilih cinta yang fana. Perginya diri mu merobek jantungku hingga ku terjatuh dalam harapan."

1 comment:

Unknown said...

steady!!! tat's the great memory!! enjoy life!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

If u like it please share with ur friend! xoxo