Jom la Follow Saye:)

Searching for female photographer?

Tuesday, October 12, 2010

Dia~

"Love is as much of an object as an obsession, everybody wants it, everybody seeks it, but few ever achieve it, those who do will cherish it, be lost in it, and among all, never ever forget it."

Dulu waktu zaman study, waktu tuh I belum pakai kereta, so I always travel by bus. Well korang tau lah, bile gune bas ni kena lar ikot schedule diorang. Kengkadang cepat n kengkadang lewat sampi berjam-jam. Huhu! So untuk mengisi masa yang terluang waktu itu adalah dengan memerhatikan gelagat orang yang ada di stesen bas. Warga Malaysia ni tak kurang hebatnya, macam-macam jenis gelagat orang dapat diperhatikan. ^.^

Aku duduk di suatu sudut sambil memperhatikan orang yang berlegar-legar dan sibuk dengan hal-hal sendiri. Kadangkala terlihat pasangan yang bercinta. Dari pasangan itu, sesekali ada juga si jejaka menoleh kearah aku. Seringkali juga aku terlihat jejaka yang berupa kacak dan aku perhatikan sahaja dia.

Dari situ terdetik sesuatu di dalam hati.

“Wujudkah cinta pandang pertama yang sering dikatakan org?”

Cinta itu wujudnya di dalam hati. Tapi bukan secara tiba-tiba. Ia dipupuk oleh perasaan dan perbuatan. Dan apabila cinta itu telah singgah di dalam hati, sungguh payah untuk ia disingkirkan.

Macam itulah lelaki dari pasangan tadi, kalau I pikat dia pun, dia takkan semudah itu terpikat dengan I dan meniggalkan kekasihnya, kan? Mungkin kalau I minta no telefon dan menghubunginya beberapa kali dan dia selesa dengan i. “Mungkin” selepas perasaan suka akan timbul tapi itu juga belum tentu dia mahu meninggalkan kekasih hatinya demi aku yang baru sahaja dikenalinya.

Untuk lelaki yang berwajah kacak pula. Walaupun dia kelihatan seorang tanpa ditemani sesiapa, siapa tahu hatinya telah dimilikki. Mungkin jua hatinya belum dimilikki, namun bukan mudah untuk seseorang jatuh hati dengan sekali pandangan.

Cinta bermula, cinta bersatu, cinta berkecai adalah dengan dua usaha. Cinta adalah antara dua hati. Ia adalah melalui dua usaha yang akhirnya menjadi satu. Bak kata perpatah, masakan bertepuk sebelah tangan berbunyi. Cinta itu bersemi indah bukan atas usaha satu pihak sahaja. Ia memerlukan dua usaha. Tanpa satu pihak lagi takkan terbuah hasilnya.

Begitu lah juga cinta yang berkecai. Cinta itu berkecai pula, bukan dengan mudah; ia mengambil masa dan melalui perbuatan. Jadi bila cinta itu sudah tiada, terimlah dengan redho kerana telah tertulis dia bukan milik kita. Biarkanlah cinta itu berlalu pergi bersama masa.

"Hands down there will never be another one. I been around and I never seen another one. Baby you the whole package and you keep it real while them other stay plastic. You're my wonder women call me mr. Fantastic. stop.. now think about it! I’ve been far away. Back home down in town but you always steal the show and just like that girl you got me froze like a Nintendo 64. If you never knew well now you know that beautiful girls all over the world, I could be chasing but my time would be wasted. They got nothin' on you baby. They might say hi and i might say hey but you shouldn't worry about what they say cause they got nothin' on you baby. Everywhere i go, I’m always hearing your name and no matter where i'm at, girl, you make me want to sing. Whether a bus or a plane or a car or a train, no other girls on my brain and you the one to blame."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

If u like it please share with ur friend! xoxo