Jom la Follow Saye:)

Searching for female photographer?

Thursday, November 10, 2011

Chocolate Dipped Strawberry

Yummmyumm...

name tajuk pun dah terliuq kan..hahaha..well, aku buat ni last weekend. Cuti 3 hari sbb raya haji, so makan jela keja aku..huhu.. well, makanan ni senang giler nak buat, apepun mmg menjilat pinggan..errkk! jgn, jilat jari sudah lerr..huhu..

Bahan-bahan:
1 bar          Cadbury Milk Chocolate
10 pcs        Strawberry segar

itu jerrr? yup! dats all whut u need..

Cara-cara:
1. Patahkan atau potong coklat into smaller pieces.


Aku pilih coklat cadbury sbb aku suke coklat ni. Its milky, soft n sweet enough, tak perlu nak tambah itu ini! So, if korg suke coklat brand lain bole jgk kalau nak guna. Aku suggest korg pakai coklat yang dah diproses ni, lebih sedap dan lebih berkhasiat. Cooking coklat boleh jugak kalau nak pakai, tp bagi aku cooking coklat ni kurang rasa skit dia, then ia tak berapa bagus sgt utk dimakan dalam kuantiti banyak. 


2. Masukkan coklat yang dah di potong kecil tadi ke dalam microwave untuk dicairkan. Korg boleh jugak kalau nak guna double boiler. Aku suke pakai microwave sbb senang giler.


3. Basuh strawberry. Kalau nak lebih sedap, sejukkan strawberry dalam peti ais..mmg mengancam strawberry sejuk dicicah dengan coklat cair yang panas.

***tadaaa***

Bole la dihidangkan utk family mase minum petang..confirm lebih cpt habis drpd cekodok mak..hahaha!

Selamat mencuba~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

If u like it please share with ur friend! xoxo