Jom la Follow Saye:)

Searching for female photographer?

Thursday, November 10, 2011

Chinese Herbal Tea

Hye everyone. Hepi Thursday semua..erkk...

Cptnye masa berlalu, dah khamis dah? urmm..takde benda sgt nak share today. Just nak cerita pasal Chinese Herbal Tea ni. Tadi aku rase cam tak bape nak sedap badan neh, strees kot melayan kerenah bos ni. Dok la tukar sane sini, suruh aku buat double triple job. ok! Mmg serius tak suke gile kalau kena buat kerja dua tiga kali ni. Terus naik angin kepala aku neh. Cepat-cepat aku cabot kang aku g skolahkan bos tak pasal pulak nnt..hahaha...

Anway tea ni suggested by clerk aka tea lady kat ofis aku ni. Dia yang pegi beli kat kedai sensei dekat dgn ofis aku. Dia ckp tea ni bagus untuk buang panas dalam badan and dia mention tea ni rasa dia agak pahit. but never mind sbb aku dh malas nak makan panadol or ubat-ubat "dadah" lagi, so aku pun give a try la.

Rendam tea bag tu dalam air yg mendidih selama 2-5 minit. tapi sbb aku makan lunch secara slow motion jadi dah lebih 20 minit tea tu terendam. blakang packaging tu ade mention "Brew teabag for about 2 minute or longer for a stronger brew". So ok la kot..hehe..


Bau dia memang mengancam giler! bau herba la..name pun tea herba kan..hehe..bile rasa.....pahit? tak sangat pun..aku rs tea BOH or lipton lagi pahit kalau tanpa gula.. so aku habiskan secawan, pastu tambah lagi air panas, n teguk lg..sedap pulak..huhu..

One package ni clerk aku mention dia bli RM 1.30 per pkt. Ok la takde mahal pun, tp bkn pakai duit aku; duit kampeni..hehehehe...So lain kali kalau sakit ke nak demam ker minumla tea herba ni..tak perlu makan dadah komersial  aka Penadol or Paracetamol tu lagi..huhu..

below ni gamba permandangan kat lua ofis aku..menarik kan? depan tu je LDP..hehe..saje je nak share.. takde ape-ape pun..

tu plak Sime Darby Medical Center kalu sakit g situ je, lagipun panel Prudential tu..



Okey! sooooo loooong guys!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

If u like it please share with ur friend! xoxo