Jom la Follow Saye:)

Searching for female photographer?

Friday, January 13, 2023

pelangi di sebalik hujan

Pagi ni kan sebelum buka kedai, aku panaskan lauk untuk aku makan kejap lagi. on gas pastu terus pegi depan buka shutter kedai.. dah buka shutter kedai aku pun kemas- kemas kedai sikit.. tengah-tengah tenung barang kat rak, ada sorang customer masuk.. ada la dalam 15 min customer dalam kedai membelek sambil berbual2 dgn aku.. 

dah settle customer beli barang aku pun duduk dekat kaunter, ambil sealer dan seal stok kedai.. sambil leka seal barang tu tetiba tangan aku terkena besi panas dekat sealer

“adoi sakit”- tetiba macam kena kejut dari tidur.. 

aku pun sambung seal barang tapi tempat terkena panas tadi tu dah start merah dan aku takut nnt jadi mengelembung pulak.. tak boleh! jadi kena basuh tangan ni 😅😅😅

aku pun pergi ke dapur untuk alirkan air pada tangan yang dah merah tadi.. masuk dapur aihhh bau apa ni??? 

rupanya gas yg aku buka tadi takde api.. so penuh gas di dapur.. arghhhhh.. terus aku buka pintu..

so ni lah yang dinamakan pelangi selepas hujan..

Allah beri sakit pada tangan jadi aku terus pegi dapur.. kalau aku tak sakit tadi mmg entah brapa jam lagi aku nak ke dapur.. terus aku capai hp tulis benda ni..

dalam hidup kita tak selalu indah tapi percayalah setiap yg hilang itu Allah akan ganti dengan yang lebih baik.. mungkin ini pesanan buat diriku sendiri..

Mungkin tahun ni kita akan belajar melepaskan.. melepaskan perkara yang menyesakkan.. dah terlalu lama dah 10 tahun.. 

Cinta memang tak selamanya bisa indah

Cinta juga bisa berubah menjadi sakit

Begitu yang ku rasakan kini

Perih hatiku tinggal kehancuran



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

If u like it please share with ur friend! xoxo